måndag 28 maj 2012

11 dagar...

För första gången kan jag säga att nästa vecka ska jag hämta hem honom! Min Jagge! <3   Underbart vad det närmar sig den 8:e juni!
                                                       Är han inte helt bedårande? =)

Hade tänkt att blogga igårkväll men somnade på tok för tidigt och vaknade inte förrän i morse när klockan ringde. Tvådagars-tävling tar på krafterna, speciellt i den värmen som var under helgen.
Gårdagen började med agilityloppet precis som i lördags. Det fanns en riktigt tydlig fälla där många diskade sig så jag såg till att vara väldigt tydlig just där (i slutet när hunden ska ta balansen). Här kommer Teddys agilitylopp.


Jag är överlag väldigt nöjd med loppet! Teddy hade fin fart, lyssnade kanonbra och lyckades knipa åt sig ytterligare en SM-pinne! =)    Så nu sitter vi här med tre SM-pinnar inför nästa års SM och tävlingssäsongen har knappt börjat! Förra året tog vi den första SM-pinnen först i augusti så nog är vi på G just nu! ;-)

Hoppbanan hade en hel del svårigheter med lurig slalomingång, hopphinder som skulle tas från fel håll direkt efter en lång rak tunnel och däcket lite lockande placerat vid en tunnel.

Jaha och då bloggen vägrar lägga upp det videoklippet så får jag väl försöka senare i nästa inlägg istället! ;-)

Det jag tänkte säga om Teddys hopplopp iaf var att han fixade slalomingången kanon, hopphinder från fel håll alldeles utmärkt, däck vid tunneln... nja, inte lika super! ;-)     Han tog däcket istället för tunneln men kanske inte så konstigt då jag inte visar honom bättre! ;-)    Vi hade dock redan fem fel då han efter korta röda tunneln inte hade suget framåt på långhoppet och fick en vägran.

Summa av helgen blev iaf 3 nollade lopp, 1 disk, 2 SM-pinnar, 1 huggormsbett utan gift (tack och lov!). Inte alltför tokigt faktiskt! =)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar