lördag 10 november 2012

Halvkass träning igår, kanonträning idag!

Tänk vad träning kan skilja sig från dag till dag... och vad ens humör kan påverka! Tog en snabb sväng till klubben igår, jag var trött, småirriterad (inte på hundarna, utan på helt andra saker), ja helt enkelt inte det bästa träningshumöret. Men jag tänkte att det kunde vara skönt att träna lite och komma på andra tankar. Tog fram två slalomportar till Jagge och först gick det precis så bra som det bara kan. Sen skulle jag "bara köra en gång till"... Absolut förbjudet! När det går bra, avsluta! Tog en kort paus, försökte igen. Det ville sig bara inte. Istället för att krångla gjorde jag det helt enkelt lättare, det blev rätt och DÅ avslutade vi träningen med godis och lek! Gick upp till bilen, Jagge var lös eftersom det bara var jag på klubben. Då började det riktigt roliga... att få in honom i bilen... Summa summarum så gjorde Jagge det hela till en superkul jaktlek, eller ja, han tyckte det var superkul i alla fall... ;-)    Det tog säkert 15-20 minuter innan vi väl satt i bilen och var på väg hem... Jagge var trött, jag var trött. Det var ju bra åtminstone att han blev trött av det hela! ;-)

Idag har Teddy och Jagge varit hos min faster medan jag var på föreläsning med etologen Ingrid Tapper. Mycket intressant! Man fick sig en och annan tankeställare.
Hämtade hundarna efter föreläsningen och åkte till klubben idag igen för ett litet träningspass. På bra mycket bättre humör än igår. Och... idag ska det firas! Stort! Ordentligt! För Jagge har kört 4-pinnarsslalom! :-D  Superstolt! <3   Nu kommer ju resten gå som en dans på rosor! ;-)    Jag lovar att filma nästa gång jag tränar när det är ljust ute, känns inte som det syns så bra i halvmörk träning...

Teddy har fått träna på helt andra saker, typ apporten, fot, bakdelskontroll, stå... ja lite sånt som kan vara bra inför rallylydnadskursen till våren! =)

Imorgon blir det blodspår! Då blir grabbarna glada! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar