lördag 5 januari 2013

Årets första träning

Efter att hundarna nu haft en vilovecka vad gäller klicker och träning så var det idag dags för årets första pass med grabbarna.




Förutom slalom tränade jag och Jagge även lite kontaktfält, vacker tass, bakdelskontroll och så påbörjade vi ett nytt trick; bubbla vatten! Filmade dock bara slalomen idag, men jag är väldigt nöjd med allt, det var ett mycket bra träningspass! =)    Lite vila är alltid bra för hjärnan! ;-)

Teddy fortsätter med sitt-stå och nu har vi kommit så långt att jag bara behöver visa lite med handen. Fast ibland kokar den lilla bichon-hjärnan över och kör allt annat han kan komma på... ;-)

Lite bakdelskontroll och där har han verkligen kommit en bra bit framåt! =)     Så nån gång under året kanske vi kan få till ett rakt sättande bredvid mig? ;-)

På tisdag börjar Jagge och jag agilitykurs och jag är sååå laddad! :-D       Det ska bli superskoj! Vi kommer vara sex ekipage och jag har sett på deltagarlistan att det är ytterligare en pappis förutom Jagge. Spännande! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar