onsdag 10 april 2013

Jagge på kurs!

Och då har även Jagges kurs satt fart! =)    Hinderinlärning. Mycket nöjd med första kurstillfället! Vi inriktade oss på långhopp och gungan. Långhoppet var helt nytt för Jagge. Jag började med en planka. Det första Jagge tänkte på var att man säkert skulle gå balans på den... ;-)     Men efter ett par försök trillade poletten ner och han hoppade om och om igen! =)
Gungan började Jagge med tidigt. Att bara stå längst ut och gunga lite upp och ner och få godis. Hoppa upp på gungan från sidan och "dunka" ner den själv. Och några gånger har han sprungit över hela gungan men jag har mildrat smällen.
Igår gjorde vi de två förstnämnda, samt nya övningar som vi ska träna vidare på för att få en säker gunga i framtiden. Gungan ställdes mellan två bord som var olika höga så att det blev en liten rörelse och liten smäll. Ena bordet togs bort och hundarna skulle springa ner från gungan med en lite större smäll. Nu har vi lite nya idéer att spinna vidare på! =)

Ikväll har Teddy fått träna lite position (läxa från rallylydnadskursen) och jag blev så nöjd! Tänk vad mycket lättare allt går bara man får en liten putt i rätt riktning och lite nya tips och råd. Det är alldeles för enkelt att bli enkelspårig och bara köra på i gamla vanor. Jag måste bli mer mångsidig i träningen! Det är mitt mål! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar