söndag 22 juli 2012

Blöta Karlstad

Släpade mig upp kl 03.30 igårmorse (natt?) för att för första gången på länge åka ensam på tävling. Konstigt nog var jag inte i närheten av så trött som jag trodde att jag skulle vara. Så jag packade ihop det sista, tog en kort morgonsväng med Teddy och sen gav vi oss iväg till Karlstad.
När jag kom fram och såg hur gräsplanerna såg ut efter fredagens oväder kände jag att jag lika gärna hade kunnat tagit sovmorgon... Det var blött, riktigt blött! Och Teddy, som i vanliga fall har svårt med konkurrensen, blir ju seg som en sengångare vid vattniga banor! ;-)
Nåväl, jag bestämde att vi i alla fall skulle starta i hopploppet som var först ut. Det var en bana utan större fällor och jag fick runt Teddy hindernolla med en ganska skaplig fart. Efter loppet packade jag ihop och så åkte vi och hälsade på pappa i Kristinehamn istället! =)     Mycket trevligare att sitta inne och äta en god frukost och titta på min söta lillasyster!

När jag sen kom hem gav Linus och jag oss ut i skogen för spårläggning åt alla hundarna. Myran fick en vinkel i sitt spår för första gången.


Och Jagge fick ett pyttepyttespår för jag ville se om han redde ut det helt på egen hand och det gjorde han minsann! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar