måndag 2 juli 2012

Kanonsabotören

Då har årets kanonsabotör i Åtvidaberg gått av stapeln och är över för i år. Jag blir alltid så glad av den tävlingen, det är alltid bra arrangerat och väldigt trevligt! Dessutom tog Teddy sitt allra första cert just på den tävlingen år 2006! Jag kommer ihåg att jag sprang runt och grät av glädje... ;-)
Och årets kanonsabotör var inte fy skam heller för våran del. Första loppet (hopp) i lördags blev en disk precis i början av banan så jag körde en väldigt kort bana då Teddy var lite medtagen av värmen som var. Bättre att spara honom till nästa lopp tyckte jag. Agilityloppet gick bättre även om Teddys fart inte var på topp. Vi nollade och slutade på en 13:e plats. Det var 12 SM-pinnar som delades ut så det blev precis stolpe ut.
Söndagens väder var något svalare och passade herr Teddy bättre! ;-)
Vi började med hopp och gjorde ett nollat lopp, precis som de 27 hundar som kom före oss... ;-)   
Agilitybanan var svår, riktigt svår! Så där kände jag en riktigt stor förhoppning, Teddy går oftast bra på riktigt svåra banor där de snabbaste hundarna många gånger springer bort sig. Springbanor har vi oftast inte en chans på, därför är jag väldigt glad att banorna är blandade och gjorda av olika domare! =)
Teddy gick nollat runt agilitybanan, sen var det bara att vänta alla övriga 75 starter för att se hur långt det räckte. En 7:e plats! =)    Och SM-pinne! Nu behöver vi "bara" fyra pinnar i hopp så är vi klara för SM 2013. Jag vill så gärna kvala, då SM är i Falkenberg nästa år och Linus säger att det är så fint där. Johanna och jag har en riktigt superladdad tävlingssäsong under augusti och september så då jäklar! ;-)     Chans till många SM-pinnar om det vill sig väl. Men med en så duktig Teddlan så går det säkert bra! ;-)

Övriga intressanta och ointressanta händelser under årets kanonsabotör:

* Jagge har varit superduktig. Jag hade med honom både lördag och söndag då Linus varit borta hela helgen. Han sov, åt, busade och gjorde allt precis som vanligt. Och jag fick erfara att jag har fått mig en liten rymmare... Efter agilityloppet i lördags var Jagge inte kvar i komposthagen, men jag trodde att nån utav mina kompisar hade tagit ut honom en sväng. Nope! Fick höra av några tältgrannar att han hade smitit men var infångad och på väg tillbaka. Vilken liten rackare! Antingen har han alltså klättrat över eller krypit under... Så på söndagen hade jag med en bur där han fick sitta när jag inte var i tältet! ;-)     

*Blottaren inne vid toaletterna! Trodde första gången bara att han glömt att stänga till dörren in till omklädningsrummet men så var det alltså inte... Han viftade runt med hela paketet när kvinnliga toalettbesökare gick förbi och skylde sig med en handduk om det kom karlar som skulle gå på toaletten.
Vilka stollar det finns... ;-)    Men vi fick oss ett väldigt gott skratt hela gänget iaf! Jag menar, det är inte varje dag man ser en naken karl i 30-årsåldern stå och visa upp sig... ;-)

*Stackars söta lilla Frodo blev halt under söndagen och fick inte köra nåt lopp! =(
Men ett jättestort tack till veterinär Tobbe som så snällt ställde upp och undersökte Frodo på plats!

*Bonnabränna. Japp, jag fick bonnabränna av högsta kvalite! Får ha t-shirt även resten av sommaren... ;-)

Nästa tävling blir i Karlstad den 21:a juli, sen är det tävling varenda helg i augusti! Ladda, ladda! Ska se till att Teddy får sig en ordentlig genomgång av massage innan så han är fräsch i kroppen! Och köra en del spårning så han även blir fräsch i knoppen! ;-)

2 kommentarer:

  1. Lovis klättrade på kompostgaller, de är som små apor...

    SvaraRadera
  2. Ja dom är visst det dom små rackarna! ;-)
    Såg en bild på Jagges syster när hon var i full färd med att klättra över kompostgallret, såg ut som en enkel match för en smidig liten papillon.

    SvaraRadera