onsdag 8 augusti 2012

Påbörjad slalomträning

Sen ett litet tag tillbaka har Jagge fått träna på slalom ett par gånger i veckan. Jag provar metoden 2+2, än så länge är det bara ingångar vi kör. Och jag måste säga att jag är riktigt nöjd med mitt lilla vilddjur! =)    Gång på gång söker han ingången på egen hand och är sååå duktig! <3    Sen blir det lite knas då och då, men då börjar vi bara om! =)



Teddy har mest fått köra lite "gymnastikövningar" på dagens agiliytpass. Dels har vi tävlat hela helgen och dessutom har vi tävling hela helgen som kommer + ytterligare tre helger framåt som bara ska ägnas åt agility. Då behöver jag inte köra slut på honom på onsdagsträningarna! ;-)   Han fick köra mycket på gungan idag och där ska jag definitivt ändra inställning framöver och bara belöna, belöna, belöna! Och många roliga fartövningar ska det bli för att öka upp farten på "gammelgubben"! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar