söndag 5 augusti 2012

Snabb sammanfattning

Okej, helgen i Oskarshamn har sett ut såhär:
Började absolut inget bra, på vägen till Oskarshamn igår blixtrade självklart en fartkamera till och bländade mina gröna så jag såg suddigt flera minuter... ;-)
Väl framme på tävlingsplatsen märkte jag att Teddy inte mådde riktigt bra, han försökte kräkas och var lite hängig. Så jag gav honom frukost direkt och det blev lite bättre.
Första loppet var Teddy såååå seg! Det blev en disk ganska tidigt i loppet så jag valde att köra snabbaste vägen ut. Andra loppet var lite bättre, vi nollade på hinder men fick ett par sekunders tidsfel och slutade på en 12:e placering av ca 50 hundar.

Johanna och jag stannade kvar en stund på tävlingen innan vi åkte vidare mot klubben där vi skulle tälta över natten. Vi tog en härlig promenad på 8 km innan vi slog upp tältet och installerade oss på platsen. Vi satte oss på varsin filt i gräset och läste och bara myste med hundarna! Och ett hundratal mygg då förstås, men det är väl sånt som ingår när man tältar? ;-)

När det sen väl var dags att sova var det fullt röj uppe i en loge ca 100 meter från vårat tält. Lyckades trots allt somna men vaknade ett flertal gånger under natten till diverse låtar. Nån gång runt 2-3 snåret tror jag nästan att logen höll på att flyga iväg med att partynissar då det vrålades för fullt på "Oa hela natten, oa hela dan"! ;-)
Hundarna sov dock som små grisar! Är så nöjd med Jagge som sov så fint hela natten! <3    Och Teddy också såklart men han är ju en mer rutinerad herre! ;-)    Jagge tältade ju faktiskt för allra första gången.

Idag kändes Teddy mycket mycket piggare än igår och var definitivt mer laddad inför loppen. Och när vi väl körde första loppet var det som en helt annan hund än igår! =)    Han hade så jäkla bra fart och var superduktig! Tyvärr fick vi en femma på kontaktfältet på balansen och hamnade på en 11:e plats. Hade vi inte fått en femma hade det blivit en 5:e plats! Och det är en mycket bra tidsprestation av min vita älskling! <3   Det blev till och med så under loppet att jag inte hann med ett framförbyte som jag planerat för att farten var mycket högre än jag väntat mig. ;-)
Hopploppet gick även det väldigt bra även om det märktes att han var lite tröttare. Det blev ett nollat lopp och en 11:e placering där med.
Och i dagens hopplopp gjorde Frodo det absolut snyggaste loppet han har gjort i klass 3! En sjätte plats och först fick Johanna informerat om att det blev dom som tog hem certet i den klassen. Tävlingsboken lämnades in och fylldes i. Vi plockade iordning för hemfärd. Johanna hämtade tävlingsbok, certrosetten och den dära blågula certlappen som domaren skriver på. Sen tog det väl inte mer än en minut innan den lyckan tog slut... Dom hade missat att femteplaceraren inte var fullcertad. =(    Så himla tråkigt! Jag led med Johanna när hon lämnade tillbaka rosetten och certlappen. Men snart Johanna, snart kommer ni att få det där certet! Det är jag övertygad om! =)
Nu laddar vi för Fagersta nästa söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar