torsdag 23 augusti 2012

Tävling, träning, tävling, träning....

Ja, vi är inne i en väldigt intensiv period nu med fem tävlingshelger på rad, varav tre är avklarade. Senast nu i helgen var det två-dagarstävling i Frövi, ett utav mina favoritställen, då det många gånger har gått väldigt bra för mig och Teddy där! ;-)     Och den här helgen var inget undantag! Vi lyckades knipa åt oss en SM-pinne i hoppklass, precis där vi behöver SM-pinnar! Yaey! =)   Även bästa Frodo tog sig en SM-pinne, så vi är väldigt nöjda med helgen! Hoppas turen (skickligheten? ;-)) håller i sig de två tävlingar som är kvar! Nu på söndag drar vi till Nässjö och nästa helg är det två-dagars i Örebro. Gilla! =)

Idag blev det ett kort träningspass efter skogspromenaden och jag blir så imponerad av Jagge varje gång! (som just nu ligger och sover på min arm medans jag skriver... ;-))

                                                                   Duktiga killen! <3



Teddy fick köra lite gymnastikövningar:



Jag märkte skillnad direkt när han hade rivit hopphindret att hans hopp blev annorlunda, då "vågade" han inte studsa lika bra, men jag körde en gång till sen och då var det bättre igen! =)    

Jag har i alla fall världens bästa hundar! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar