lördag 13 oktober 2012

Ledig helg

Min första hel-lediga helg sen i juli, varken jobb eller tävlingar, och vad gör man då? Jo, tar med sig husse och åker ut till klubben med alla hundarna för ett träningspass såklart! ;-)
Fokus låg på småttingarna idag så det blev en enkel kombination i cirkelformat med tre bebishopphinder, säcken och en kort tunnel. Vid sidan om det blev det däcket och slalom 2 portar. Linus och Myran körde även ett litet lydnadspass som gick hur fint som helst! Inkallning, fotgående och läggande och Myran har totalt fokus på sin husse! =)
Jagge fick börja träningen med en port i slalom från alla håll och bara där kände jag att dagens träning skulle gå kanonbra! Inte en enda miss! Duktig Jaguar! <3
Efter lite vila gick vi vidare till cirkelkombinationen och ja vad ska man säga? Piece of cake, tyckte Jagge som sprang runt runt och tog hopphinder, tunnel och säck utan några större problem! =)     Men matte behöver definitivt bättra på sin kondis... ;-)     Och kanske börja träna sitt-stanna kvar med Jagge? Så jag hinner få ett litet försprång iaf! ;-)
Lite vila igen innan vi gav oss på däcket ett par gånger. Det hoppades igenom mestadels rätt och då blir det klick och godis såklart! =)    Det var andra gången vi tränade på däcket på klubben (har ett litet cykeldäck här hemma med som vi tränat en gång på än så länge) så jag måste säga att jag är stolt över honom! <3
Liten hund, stor hjärna! ;-)
Sist ut för Jagge idag blev slalom med 2 portar som stod ca en halvmeter ifrån varandra. Vi har provat lite tidigare men då enbart från ett håll ("klockan 4", då det var den ingången Jagge hade lättast för i början) så idag ökade jag på svårigheten lite och tog från alla håll och hur gick det? Excellent! =)     Så då provade jag att flytta slalomportarna något närmare varann för att köra en allra sista gång innan vi skulle avsluta träningen. Och jag kan säga att jag gick därifrån på små moln! =)  
Efter träningen åkte vi vidare till Vadstena för en promenad längs motionsspåret och pratade om hur duktiga hundar vi har! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar