tisdag 23 oktober 2012

London

Då var vi hemma igen på svensk mark! "Borta bra men hemma bäst" är ett ordspråk som verkligen stämmer! Vi har haft det jättebra, det är inte det, men att komma hem var riktigt skönt.
Jag drar lite korta ord om resan annars skulle det säkert kunna bli en hel bok! ;-)
Det här var första gången jag var utomlands "på riktigt". Jag har tidigare varit i Norge, Danmark, Finland och Tyskland, men det känns inte riktigt som att det räknas... Det här var en riktig resa, med flyg, hotell och aktiviteter dagarna i ända!
Tyvärr märkte jag att jag är flygsjuk... Illamående, huvudvärk... inget vidare! Får prova med en åksjuketablett nästa gång och se om det hjälper.
Vi kom fram till London i fredags vid lunchtid. Taxi till hotellet, checkade in och sen var det bara full rulle! Bara under fredagen gick vi säkert en mil (i ösregn dessutom...) och hann med Big Ben, Buckingham palace och det bästa av allt: St James park som kryllade utav små söta halvtama ekorrar! =)

Kan säga att vi somnade som stockar på kvällen iaf.
På lördagen blev det först British museum på förmiddagen och sen fotbollsmatch på eftermiddagen.
Museumet var intressant med massa gammalt stöldgods från Egypten, Rom och Grekland. Riktigt gamla grejer! Och för första gången har jag sett en riktig mumie! Lite coolt! =)

Söndagen blev det Madame tussauds, natural history museum, science-museum. Väldigt bra, bortsett från science-museumet, det var inte mycket för mig.

Måndagen, sista dagen, blev det en liten tur i london eye samt sealifeakvariet. Det var trevligt det! =)

Bilder kommer under veckan, nu är det sovdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar