lördag 8 september 2012

"Semesternatt"

Tomt här hemma. Teddy och Jagge övernattar hos min faster i Askersund tills imorgon. Detta för att prova så att mina älsklingar kan vara där då Linus och jag ska till London senare i höst. Jag tror säkert att det går bra! Det kan nog vara liiite så att det är jag som saknar dom mer än dom saknar mig... ;-)

Denna veckan har det varit fullt upp! I onsdags agilityträning, i torsdags första tillfället på valpkursen, övriga dagar skogen och lite svampplockning! =)
Onsdagens träning gick verkligen SUPER med Jagge! Vi tränade framåtsändande utan att jag skulle behöva springa med hela vägen:


Han är verkligen helt underbar! <3   Helt fantastisk i allt vi tar oss för, så glad i allt och alla och alltid med lite bus i blicken! ;-)    Mer glad i leksaker än godis vilket för mig är ovant, men väldigt bra! Det är i många fall lättare med leksaksbelöning än med godisbelöning.

Så i torsdags startade valpkursen. Förutom lilla Jagge var där en schäfervalp, en labbevalp och en wheatenvalp. Ett par till skulle komma vid nästa tillfälle.
Efter fika, presentation och information blev det lite klick och lek med valparna ute i stormblåsten. Provade på saker Jagge aldrig har provat förut och som jag sagt tidigare: han är fantastisk! Efter ett par repetitioner så fattar han och är så överlycklig som bara en valp kan bli!
Jag är såhär efter bara ett kurstillfälle väldigt nöjd med kursen och tror att det kommer bli riktigt roligt även framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar