söndag 2 september 2012

Sjukt bra lopp!

Tävlat i Örebro idag. Förutom Johanna och Frodo var även Linus med för att miljöträna lilla Myran en sväng. Så lite extra hejaklack hade vi med oss! =)
Dagen började med agilityloppet. En bra bana med lite fällor här och där, en medelsvår klass 3 kan man säga. Teddy kändes lite seg men vi tog oss runt, dock med fem fel från balansens kontaktfält. Johanna och Frodo däremot gjorde ett snyggt felfritt lopp och slutade på en 10:e plats! =)
Hoppbanan kändes riktigt bra när jag gått banvandringen! Knixig och trixig, precis som jag vill ha det då det passar Teddy bättre än spring-banor. Han har ju trots allt inte riktigt samma fart som han hade när han var ung i kroppen... ;-)     Och när vi sprang banan var det nog det bästa vi sprungit på länge! Loppet bara flöt på, inga onödiga stopp eller svängar nånstans. Det kändes bara så riktigt j-vla bra! =)    Nu räckte det inte till någon bra placering ändå (en 13:e plats) men känslan från loppet går ändå inte att ta ifrån oss! Det var verkligen det bästa Teddy och jag kunde prestera. Och jag är supernöjd! Det är väl ändå känslan som räknas under/efter ett lopp och inte placering? Eller? Jag vet iaf att jag har världens bästa Teddy! <3
Han är bäst! För mig! =)
Nu tar vi tävlingsvila i hela två veckor! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar