tisdag 5 juni 2012

3

Okej, nu räcker det faktiskt med huggormar för i år! Jag lovar, jag blir inte ledsen om jag inte ser nån mer nu! Visserligen ingen hund som trampade på den vi såg idag, vi såg den i tid och kopplade hundarna och lät ormen slingra iväg. Jag tycker att huggormar är fantastiskt vackra, jag är inte rädd för dom för egen del, MEN... jag vill verkligen inte att någon utav hundarna ska bli biten! Vill helst inte behöva använda kortisonet jag bär med mig på promenaderna...

Ledig dag imorgon, underbart! Vi kommer att tillbringa dagen ute på klubben och köra ett rejält agilitypass! Johanna hade ritat av nån långbana från Eva-Marie ( http://propiraya.wordpress.com/ ) så det ska bli spännande! =)    Ska försöka komma ihåg filmkameran så kommer det filmbevis på hur det gick sen! ;-)

Dagen med stort D närmar sig nu med stormsteg! Idag fick jag besked om att Jagge blivit "OK-stämplad" hos veterinären när besiktningen var genomförd! =)     Men det visste jag väl hela tiden att inget skulle vara fel med min Jagge! ;-)
Och se, han tar världen med stormkliv!
                            Det kommer gå som en dans att få den här killen att uppskatta agilityn! ;-)

Den största frågan är nog bara; vilken metod för att träna in slalom? Lutar åt antingen allé eller bågar... Har ju själv inte provat något utav det tidigare. När jag lärde in slalom på Teddy (för typ 100 år sen känns det som ;-)) var det visa-med-handen-metoden. Ska försöka gå någon valp-agility-kurs så jag får lite tips och ideer. Det är ju ingen brådska riktigt än! ;-)

2 kommentarer:

  1. Haha, ja jisses vad jag funderade på metoder för slalom! Men jag är jättenöjd med allé+ bågar som vi kört. På en större hund hade jag valt det, eller bara allé. På en mindre hund tror jag att bågar räcker. Slalomrörelsen är ju väldigt olika för en stor och liten hund.

    SvaraRadera
  2. Kaia är ju jätteduktig så du valde definitivt rätt metod för er! =) Det har lutat åt bågar för det mesta, men ibland funderar jag över det och då dyker även allé upp i tankarna. Men det är ju som sagt ett tag kvar innan slalom ens kommer stå på schemat för lille Jagge! =)

    SvaraRadera