söndag 24 juni 2012

Härlig midsommarhelg!

Midsommarafton tillbringade vi hos Jimmy som vi nu gjort tre år i rad. Det är kalashärligt att fira midsommar där! I år var vi väl runt 20-25 personer. Vi åt gott midsommarbord, pratade, lekte lekar (femkampen är viktig! ;-) ). Jag åkte hem tidigare eftersom det blev en lång dag för Teddy och Jagge. Vi tillbringade senare delen av kvällen i soffan och hade det mysigt medans husse var kvar och drack sin sprit! ;-)

                                               Teddy och Jagge hade det bra i sin lilla hage! =)

Gårdagen var ganska lugn, det blev en vända minigolf med midsommargänget (nej, jag vann inte i år heller...), en sväng förbi svärföräldrarna för att hämta hem Jaffa och Myran och en liten kvällspromenad.

Idag däremot har jag haft fullt upp sen jag slog upp ögonen strax efter sju i morse. Iväg till maxi för veckohandling, packa i ordning inför ett agilitypass, iväg på agilitypass med alla fyra hundarna (Linus har jobbat idag så alla hundarna fick hänga med mig) samt Johanna och hennes två små!
Därefter raka vägen hem igen för en liten andningspaus innan jag och Teddy åkte till Ödebyskogen för att möta upp Malle ( http://yabastasiberianhusky.wordpress.com/ ) med hennes två små nykomlingar. Jagge fick vara hemma med Myran och Jaffa då jag ansåg att han behövde vila efter agilityträningen.

                                   Teddy tillsammans med Alaska (aussie) och Galen (sibirian husky)

                                                   Jagge flyger fram över valphindrena! ;-)

                                                        Teddlan kör en liten kombination. <3

                                           Tequila kör gungan hela vägen för första gången! =)
                            (hon har typ bara suttit på den två gånger innan så det här är en tuffing!)

                                              Teddlan kör kombinationen åt andra hållet också.

Nu tar vi en lugn kväll så får vi se vad morgondagen har att erbjuda! =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar