lördag 9 juni 2012

Första natten avklarad!

Och allting har gått så bra! Det var en underbar känsla när jag äntligen kom fram till Viskafors igår efter mer än två timmars körande. Jag fick ett varmt mottagande av familjen Wergård och alla valparna ute i trädgården! Det var full fart, minst sagt! Känslan när man går in genom en grind och blir överfallen av ett gäng valpar är bara ljuvlig! =)
Vi satt ute i trädgården och pratade, fikade, fotade och gosade med valpar en bra stund.
                                               Teddy var med och det gick hur bra som helst! =)

                                                                       Sötast! <3
                                            Planterad papillon, växer fint, vattnas dagligen! ;-)
                                                              
                                                            Cool, avslappnad gångstil.
                                                                 Fullt ös medvetslös!
                                                                 

Efter fika, prat, valpgos, massa söta foton var det bara lite pappersarbete kvar innan jag, Teddy och Jagge skulle bege oss hemåt. Lite roligt var det allt när allt var färdigt och påskrivet och vi skulle gå ut till bilen. Alla valparna sov utom Jagge för han liksom bara" jaha, men jag följer med dig nu då så vi kan åka hem nån gång då" och följde mig i hasorna! =)


                                   Så här söt var han i bilen precis innan avfärd! Helt ko-lugn!

                                 Och här har vi kommit en bit på vägen hem... lite trött kille! ;-)

Hemresan gick kanon, Jagge sov hela vägen i sin korg och tittade bara upp på mig emellanåt och undrade väl lite vad som hände kan jag tänka mig! ;-)

Väl hemma sen så blev det inte en lugn stund på två och en halv timme. Först nosades lägenheten in, sen hälsades det på Myran och Jaffa, därefter var det dags för kvällsmat och jisses att grabben har aptit! Inga problem med maten! =)   
Sen efter maten förvandlades Jagge till den vildaste, busigaste, bitigaste lilla varelse jag skådat på lääääänge! Och så höll han på i gott och väl över en timme innan han föll ihop och somnade som en stock. Vilken liten vilding! =)    Han har sovit gott hela natten på en madrass på golvet med mig och Teddy.

Det kommer bli underbart att jobba med Jagge, han har en fantastisk kamplust! Och verkar äta det mesta som bjuds på! Bästa förutsättningarna! =)

                                                            Bästa kampleksaken! =)



                                                      Jag älskar Jagges skutt här! ;-)
                                                                "Vill ha, vill ha, vill ha!"

Nu är det visst någon som vill ha lite uppmärksamhet! ;-)     Ska busa lite med honom nu när han är pigg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar