onsdag 20 juni 2012

Träningen fortsätter

Då har vi varit en sväng till klubben idag, det är ju onsdag och den obligatoriska onsdagsträningen för mig och Johanna! Vi byggde upp några enklare kombinationer. Teddy fick främst köra gungan för att träna att springa så långt ut som möjligt, samt bakombyten i slalom. Är väldigt nöjd överlag med min lilla vita tuss! <3
Han hade riktigt bra framåtsug!
Jagge har fått fortsätta med tunnlar i olika längder och formationer, inga problem! Han springer igenom och så vänder han på en femöring och springer igenom igen! ;-)    Han fick även gå över några hopphinder (fortfarande med bommen på marken, så kommer det vara ett bra tag framöver) och gunga lite försiktigt på gungan. Det nya hindret idag blev säcken. Och det gick superbra! Självklart måste jag hålla upp släpet trots att det är den lättare varianten men det krävdes inte att jag lyfte många centimeter för att han skulle kasta sig igenom! =)

Annars har dagen varit sådär... När jag vaknade imorse (jag sover på madrass på golvet i sovrummet tillsammans med Teddy och Jagge) var det ingen härlig syn som mötte mig. Bajs på golvet, panelgardinen, tapeten och i sängen. I väldigt lös, flytande form. Teddy var dålig i magen redan igårkväll, så  han fick sig lite canikur samt "mag-foder". Men det hjälpte inte förrän imorse. Så innan jobbet idag blev det sanering utav sovrummet och en dusch i rumpan på Teddy. Tack och lov är han bra nu, annars hade han fått sig lite starkare grejer på jobbet imorgon. Här går man och förväntar sig lite valpkiss och valpbajs när man vaknar... men det är ingenting jämfört med en bajsig Teddy! ;-)

Imorgon ska Jagge med till jobbet för första gången, det är dags för andra vaccinationen. Sen har vi semester i två veckor! Underbart! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar